روايات

رواية احببت زين الصعيد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ذات الخمار

رواية احببت زين الصعيد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ذات الخمار

رواية احببت زين الصعيد الجزء الثاني الجزء الثاني

رواية احببت زين الصعيد الجزء الثاني البارت الثاني

رواية احببت زين الصعيد الجزء الثاني الحلقة الثانية

سلمي نزلت تعمل ل ياسين شاي
لقت ادهم لابس مريلة المطبخ و بيعمل كيكه
سلمي بضحك: ايه ده يا ادهوم بتعمل ايه
ادهم: زي ما انتي شايفه ياختي بعمل كيكه
سلمي: طيب اوعي هعملها انا
ادهم: لا هعمل انا يا سلومه
سلمي سرحت في ياسين هو ليه مش زي اخواته
ادهم: سلمي مالك سرحتي في ايه
سلمي بتنهيده: ولا حاجه يا ادهم
ادهم قرب وقف قصادها: بتخبي عني هو انا مش اخوكي
سلمي: طبعا والله اخويا
و كملت بحزن: ياسين

 

 

ادهم: بصي انا معرفش هو ماله و ليه بقا كده والله هو من ساعت ما جه و هو كده انا عارف انك بتحبيه من قبل ما يسافر بس نستحمله شويه صغننين كمان
سلمي بابتسامه حزن: ربنا يهديه يا ادهم يارب
دخل ياسين بزعيق: ده كله بتعملي الشاي
سلمي بخوف: والله والله
ياسين مسك ايديها جامد: انتي هتهتهي
ادهم شدها منه: براحه عليها في ايه انت بتعاملها كده ليه
ياسين بزعيق و بحده: ملكش دعوه يا ادهم هي مراتي و انا حر
ادهم بزعيق مماثل: هي مش خدامه تعاملها كده متنساش انها بنت عمتك
دخلت فرح: ايه في ايه انتو بتزعقو ليه
ادهم: بيعامل سلمي بطريقه وحشه يا ماما و زعيق هي مش خدامه عنده
زين من وراه: عندك حق يا ادهم انا غلطان لما فكرت اجوزه سلمي و زي ما اتجوزها هيطلقها و دلوقت
ياسين بغضب و زعيق: ما انا مش لعبه في ايدك تجوزني براحتك و تخليني اطلق براحتك
فرح قربت منه و ضربته بالقلم: دي تاني مره متحترمش وجود ابوك و تزعق انت قليل الادب و متربتش و انا معرفتش اربيك
ياسين طلع بغضب من البيت
زين قرب من سلمي: حقك عليا احنا قولنا بلاش ياسين بس انتي اصريتي هو ابني بس ميستهلكيش والله
سلمي بدموع: كنت مفكراه هيتعدل يا خالو
زين: ربنا يهديه اطلعي هاتي حاجاتك من فوق و هتقعدي مع فرح بنتي
سلمي: حاضر يا خالو عن اذنك و طلعت
ادهم: بابا انا مكنش قصدي ازعق معاه والله
زين: مفيش حاجه يا حبيبي كمل اللي بتعمله تعالي يا فرح
طلع هو و فرح و راحو اوضتهم
فرح اترمت في حضنه: هو ازاي كده يقسي عليها دي روحها فيه والله قلبي واجعني عليها
زين: اهدي يا حبيبتي اهدي و انا هشوف حل للحكايه دي
سلمي بتكلم ريم في التليفون: يا ماما انا كويسه و هو كويس معايا
ريم: انتي مش بتعرفي تخبي احنا قولنا بلاش ياسين ليه اصريتي انتي عارفه ان طبعه وحش من ساعت ما رجع يا سلمي ليه توجعي قلوبنا عليكي
سلمي بعياط: علشان بحبه يا ماما و كنت فكره هيتغير و يحبني

 

 

ريم بحزن: بطلي عياط بس كده هتتحل ان شاءلله
سلمي: يارب يا ماما يارب هقفل انا علشان انزل احضر الاكل مع مرات خالو
ريم: ماشي يا حبيبتي سلميلي عليها
سلمي: حاضر مع السلامه
جه الليل و ياسين رجع بعد كله ما نام فتح الاوضه ملقاش سلمي نزل تاني خبط علي باب اوضة امه و ابوه
زين فتحله الباب: عايز ايه
ياسين: مراتي فين
زين باستهزاء: مراتك ضحكتني والله
ياسين بهدوء: بابا لو سمحت سلمي فين
زين: في اوضة اختك و سيبها هناك
ياسين مشي من غير ما يسمع و راح خبط علي اوضة فرح
ياسين: يلا يا سلمي اطلعي
سلمي: خالو قالي انام مع فرح
زين من وراه: اطلعي معاه يا حبيبت خالو و لو زعق فيكي بس انزلي و المره الجايه هخدك انا اوديكي عند مصطفى و هو يتصرف معاه علشان محدش بقي قادر عليه و سابه و طلع
ياسين مسك ايديها: يلا و خدها و طلع
عند فرح و زين
زين: حبيبتي انتي مكلتيش كويس هقوم اجيبلك اكل
فرح حضنته جامد: مليش نفس خليك بس معايا
زين بحب: انا معاكي علي طول يا حبيبتي ريحي نفسك و نامي وخدها في حضنه و نامو
عند ياسين و سلمي
ياسين طلع من الحمام و لقي سلمي قاعده علي طرف السرير
راح قعد علي الكنبه و شاورلها: تعالي
سلمي وقفت قدامه بتفرك في ايديها: نعم
ياسين: مهما يحصل متحكيش حاجه ل بابا ولا ماما
سلمي بخوف: حاضر
ياسين:مش هحذرك تاني يلا روحي نامي
سلمي راحت نامت و هو نام جنبها و حضنها و هي اتخضت و بتحاول تبعد

 

 

ياسين و هو مغمض عينه: نامي احسلك و خلي ليلتك تعدي
سلمي سكتت و بعد شويه غلبها النوم
الصبح سلمي صحت و قعدت تبصله
سلمي في سرها: ايه غيرك عليا انت قبل ما تسافر كانت روحك فيا جرا ايه بس مش فاهماك
ياسين فتح عينه: بتبصيلي كده ليه
سلمي بحزن: مفيش حاجه هقوم احضرلك الحمام علشان انزل احضر الفطار و قامت خلصت و نزلت لقت زين قاعد
زين: صباح الخير يا حبيبتي
سلمي: صباح النور يا خالو انت صاحي بدري كده ليه
زين بتنهيده: انا منمتش يا سلمي
سلمي باست ايده: متفكرش كتير في موضوع ياسين هتتحل ان شاءلله
زين حضنها: ان شاءلله ي حبيبتي
سلمي:هقوم انا احضر الفطار و قامت دخلت المطبخ
بعد شويه كانو كلهم نزلو معادا ياسين خلص لبس و نزل
بيمسك ايد امه يبوسها زي كل يوم فرح شدت ادها منه بغضب و دورت وشها
ياسين: ماما
فرح مردتش عليه و هو قام طلع بره القصر
سلمي حطت الفطار: فين ياسين
فرح بحده: سلمي كلي
سلمي بصتلها و سكتت
ادهم همس ل فرح اخته و هي هزت دماغها
فرح: بابي عاوزه انزل اشتري هدوم
زين: اللي تطلبيه كله يا روح بابا
فرح: بس عايزه سلمي معايا
زين: ايه رايك يا سلمي
سلمي: ماشي يا خالو هروح
فرح: طيب اطلعي يلا البسي

 

 

سلمي هزت دماغها و طلعت تلبس و مسكت تليفونها و رنت علي ياسين
سلمي بتوتر: الوو
ياسين ببرود: عايزه ايه
سلمي: فرح عايزاني انزل اشتري معاها حاجات اروح
ياسين ببرود: لا
سلمي: ليه
ياسين:هو كده
سلمي: ياسين لو سمحت عايزه و قبل ما تكمل كلامها هو زعق بصوت عالي
ياسين بزعيق: قولت لا ايه مبتفهميش
سلمي بدموع: حاضر و هو قفل في وشها و هي قعدت تعيط لحد ما فرح (الصغيره) طلعتلها
فرح حضنتها: مالك بتعيطي ليه
سلمي بعياط: مفيش حاجه حبيبتي روحي انتي ياسين مرضاش اروح
فرح: طيب خليكي هنزل اعمل حاجه و اجي
و نزلت ل زين
فرح: بابا سلمي بتعيط فوق و باين ابيه ياسين زعقلها و مرضاش تروح معايا
زين: هو مش هيجيبها ل بر اعمل معاه ايه
مسك التليفون و رن عليه
زين: ربع ساعه و تكوني قدام يا استاذ و قفل في وشه
بعد شويه ياسين جه و راح ل زين

 

 

ياسين: نعم يا بابا
زين: هو سؤال انا عارف انك بتحب سلمي من زمان ايه اللي اتغير
ياسين: مفيش حاجه يا بابا
زين بغضب: تمام يبقي المأذون فاضل شويه و يوصل و مصطفي و هتطلقها جهز نفسك
ياسين بغضب:….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية احببت زين الصعيد الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى